חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אם נפגעתם בתאונת דרכים יכול מאוד להיות שאתם זכאים לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.

ייעוץ משפטי לאחר תאונת דרכים

 מה בדיוק מוגדר כתאונת דרכים, איך אפשר לתבוע פיצוי וכמה אפשר לקבל על פי החוק והאם כדאי לפנות לקבלת ייעוץ משפטי לאחר תאונת דרכים? כל התשובות לשאלות אלה ולשאלות נוספות – במאמר שלפניכם.

אילו מקרים מוגדרים כתאונת דרכים?

על פי תיקון 8 לחוק הפיצויים עקב תאונת דרכים, תאונת דרכים מוגדרת כ"כל מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב

hhgu. napyh ייעוץ משטי תאונת דרכים

מנועי למטרות תחבורה", ולא משנה אם הנזק נגרם כתוצאה מפעולה רשלנית שלו, כתוצאה מפעולה רשלנית של הנפגע או כתוצאה משיבוש בדרך.

מי זכאי לקבלת פיצויים עקב תאונת דרכים?

למעשה, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבלת פיצויים, וזאת למרות התפיסה הרווחת כי אפשר לקבל פיצויים לאחר תאונת דרכים קשה בלבד או זו האומרת כי אדם זכאי לפיצוי רק אם נפגע שלא באשמתו. על פי חוק הפיצויים עצמו, אין כל צורך להוכיח מי היה האשם בתאונת הדרכים על מנת להגיש בקשה לפיצויים, וברוב המקרים הפיצויים אכן ניתנים. אחרי הכל, כל בעל רכב אמור לשלם ביטוח חובה על מנת שבמקרים כאלה חברת הביטוח תוכל לשלם לנפגע.

את מי תובעים לאחר תאונת דרכים?

יש מספר גופים שמהם ניתן לתבוע פיצויים בגין תאונת דרכים:

על מנת לדעת בדיוק את מי לתבוע כדאי מאוד לקבל ייעוץ משפטי לאחר תאונת דרכים. את הייעוץ רצוי מאוד לקבל מאת עורך דין תאונות דרכים מנוסה, אשר יש ברשותו את כל הידע הנדרש לטיפול במקרים אלה.

מהו סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים?

נפגעי תאונות דרכים זכאים לקבל פיצויים, ועל זאת איך בכלל עוררין. למרות זאת, על גובה הפיצויים שיקבלו יכולים להיות חילוקי דעות, שכן הם תלויים בהרבה מאוד גורמים. על מנת לקבל את הסכום המקסימלי שמגיע לכם, חשוב מאוד שאם נפגעתם בתאונת דרכים – קודם כל תפנו לבית חולים, וזאת גם אם הפגיעה לא נראית לכם חמורה במיוחד. לדבר יש חשיבות גדולה מאוד גם משום שלפעמים מרגישים את הנזקים של תאונות דרכים רק כמה שעות ואפילו כמה ימים לאחר התאונה עצמה, וגם כי לעובדה שהייתם בבית חולים ונבדקתם על ידי רופא יש השפעה על גובה הפיצויים שאתם זכאים לקבל. ביקור בבית החולים יאפשר גם תיעוד מסודר של הפגיעה, שהוא כשלעצמו מועיל מאוד וחשוב למעמד הגשת התביעה.

גורמים נוספים המשפיעים על גובה הפיצויים לאחר תאונת דרכים הם מידת הכאב, הסבל ואובדן ההכנסות שנגרמו כתוצאה מהתאונה, גיל הנפגע, גובה הכנסותיו לפני התאונה, העזרה לה הוא נזקק לאחר התאונה (ניידות, ציוד רפואי, התאמת דיור וכד') ועוד.

על מנת לקבל הערכה של סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים ולמקסם את סכום הפיצויים בתביעה של חברת הביטוח או של קרנית, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מאת עורך דין תאונות דרכים מומלץ ומנוסה.

 

 

 

Our goal is to help people in the best way possible. this is a basic principle in every case and cause for success. contact us today for a free consultation. 

Practice Areas

Newsletter

Sign up to our newsletter