חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מערכת המשפט הצבאית הינה מופרדת מן המערכת האזרחית ועל-כן מצריכה ייעוץ משפטי מטעם עורך דין המתמחה בדין הצבאי. מספיק להיווכח בחומרת הענישה כלפי חיילים החשודים בשימוש בסמים קלים, כדי להבין שהנסיבות אינן מתכתבות באופן זהה עם שתי המערכות.

עורך דין מומחה לענייני צבא
עורך דין צבאי

באילו תרחישים נדרש ייצוג מטעם עו"ד צבאי?

עורך דין לענייני צבא נדרש לרוב לייצוג חיילים החשודים בעבירות דוגמת: עריקות, שימוש בסמים ואלימות.

עם זאת, ייתכנו מקרים שייחשבו קלים יותר בהיבט של עבירת המשמעת ובהם עודנו תימצא התועלת בייצוגו של עורך דין המתמצא בדין שנקבע על-פי בתי הדין הצבאיים. להלן מרוכזים מספר תרחישים בולטים בהם ייצוג וקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין צבאי, הינו נדרש וחשוב.

שימוש בסמים בצבא

 

שימוש בסמים בצבא, ולו מעידה חד-פעמית, עלול לתת מכה ניצחת לחייל שהורשע. תיק זה עלול להשפיע על עתידו של החייל לאור העובדה כי מדובר ברישום פלילי לכל דבר ועניין, ולהביא לאיסור התעסקות במקצועות רבים ופופולריים לרבות ראיית חשבון, חשמלאות ועריכת דין.

בעוד שבאזרחות, שימוש בסמים קלים עלול להוביל לקנסות לכל היותר, הרי שמערכת המשפט הצבאית מתאפיינת בעמדה קשיחה ושאיננה סלחנית כלל. מטרתו של עורך דין מומחה בתחום, היא ללוות את החייל החל מחקירתו במצ"ח ועד לייצוגו בבית המשפט הצבאי.

ייצוג ואסטרטגיה משפטית הולמים, יכולים להפחית את ההשלכות החמורות של המעשה ולהביא לענישה פחותה.

לייעוץ משפטי ראשוני מעורך דין צבאי ללא התחייבות

[pojo-form id="3010"]

עבירה על ביטחון המדינה

עבירה על ביטחון המדינה כוללת בתוכה שורה של עבירות אשר עלולות לאיים על תפקודה התקין של המדינה ויכולתה להגן על עצמה. המעשים אשר נחשבים על-פי חוק לעבירות על ביטחון המדינה הינן: בגידה, מרד, מסירת מידע, ריגול, מעשה טרור ופגיעה בריבון זר.

באשר לעבירות בגידה, הרי שחייל שמסר מידע או מכר אותו בעבור תמורה כספית, ניצב בפני ענישה חמורה. עבירה זו לא אחת מתכתבת עם עבירות ריגול. האם החייל מכר את המידע לצורך תמורה כספית ותו לא? או שמא כוונתו הייתה לפגוע בביטחון המידע מתוך כוונת תחילה?

השתמטות

השתמטות נחשבת לעבירה פלילית ועם זאת, בניגוד לעבירת סמים, הרי שבהשתמטות ניתן לבחון את נסיבות המקרה בשל העובדה כי החייל שזה עתה התגייס, טרם הבין את משמעותה של המערכת הצבאית.

כמו כן, חשוב לבחון מה הוביל להשתמטות מן הצבא? האם היה מדובר במצב סוציו-אקונומי רעוע? או שמא סוגיה סוציאלית או אישית אחרת אשר ניתן להסתכל עליה בעין סלחנית? המערכת הצבאית מודעת לתרומתה האדירה עבור נערים ונערות בעלי קווים התנהגותיים בעייתיים אשר עלו לגדולה מתוך המערכת.

פטור משירות

אך האם תמיד חייבים להיות מואשמים בעבירה כזו או אחרת כדי להיות מיוצגים על-ידי עורך דין? כפי שישנן נסיבות המצריכות ייצוג משפטי באזרחות ללא כל דבר עבירה, כך גם בצה"ל, עורך דין צבאי עשוי לסייע רבות בהליכים לקבלת שחרור מצה"ל.

בין הנסיבות הנבחנות ניתן למנות בקשה לפטור ניתן למנות אי התאמה כתוצאה מקשיי הסתגלות ובעיות התנהגותיות, פטור לאור נסיבות רפואיות, סוגיות נפשיות המעלות סיכון בדבר השילוב במערכת הצבאית, טעמים מצפוניים ועוד.

רשלנות רפואית בצבא

מן הצד השני של המתרס, ייתכן והחייל עצמו יגיש את התביעה בגין רשלנות רפואית שהתרחשה במהלך שירותו הצבאי. נסיבות שכאלו מצריכות התערבות של עורך דין צבאי המתמחה בדיני הרשלנות הרפואית.

בין היתר, תיבחן האפשרות כי האבחון המקדים היה שגוי מיסודו ומנוגד לפרוטוקולים הרפואיים ובכך מנע את טיפולו הנכון של החייל. כמו כן, ייתכן והחייל התובע נפגע לאור הליך רפואי שנכשל או פגיעה שלא לצורך במהלך פרוצדורה כירורגית. 

Our goal is to help people in the best way possible. this is a basic principle in every case and cause for success. contact us today for a free consultation. 

Practice Areas

Newsletter

Sign up to our newsletter