חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין מומחה להתנהול מול חברות ביטוח

התנהלות מול חברת ביטוח אחרי תאונת דרכים – מה עושים?

לפניכם כללים שיסייעו לכם להתנהל מול חברת הביטוח לאחר תאונת דרכים. הסדר פשרה מהתקופה האחרונה, במסגרתו צעיר שנפגע בתאונה קיבל פיצויים בסכום של מעל מליון שקלים, מראה כי אפשר לקבל פיצויים גבוהים וכדאי לפעול לשם כך

 

המשפטנים ייעוץ עורך דין מומחה לאחר תאונת דרכים 

 

תאונת דרכים היא אירוע לא נעים לאף אחד מהצדדים. מי שנפגע עקב תאונת דרכים סובל לא אחת מבעיות רפואיות שונות וכן מבעיות נפשיות וכלכליות – בתלות בחומרת האירוע בהשפעתו על הנפגע ובפרמטרים נוספים.

חשוב לדעת, כי ניתן לקבל פיצוי בשל נזקי גוף לאחר תאונת דרכים.

ההתמודדות מול חברת הביטוח לא פשוטה, ולעתים אף יכולה להיות מתישה ומתסכלת, אבל אם תקפידו לפעול על-פי מספר כללים מנחים שנציג בכתבה זו, תוכלו למקסם את הפיצוי שמגיע לכם בשל התאונה.

המלצות של עו"ד מומחה לתביעות ביטוח – מה חשוב לעשות לאחר התאונה?

  1. קבלת הפרטים הרלוונטיים – ראשית, מייד לאחר התאונה, חשוב לקבל את כל הפרטים הרלוונטיים הנוגעים לאירוע. פרטי כלי הרכב המעורבים בתאונה, מספרי פוליסות הביטוח, מיקום האירוע המדויק ועוד.
  2. מומלץ לצלם את הנזק שנגרם לרכב ולגוף.
  3. חשוב לפנות לקבל טיפול רפואי ראשוני. ראשית, כדי לדאוג לבריאותכם, שנית כדי שיהיה תיעוד אודות התאונה.
  4. יש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה, לדווח על התאונה ולקבל אישור מהמשטרה, הכולל פרטים לגבי כל מי שהיה מעורב בתאונה.
  5. חשוב לשמור על המסמכים הרלוונטיים, כולל קבלות בגין הוצאות שונות בשל התאונה (הסעות לטיפולים וכד').
  6. יש לתעד כל טיפול רפואי שניתן במהלך הזמן מאז התאונה.

חשוב להדגיש, כי תביעת פיצויים יכולה לקום וליפול על סמך מה שמצוין במסמכים הרפואיים השונים. אם הנפגע מוותר על בדיקה רפואית לאחר התאונה, לא תהיה לו אפשרות להוכיח לאחר מכן, מה היה מצבו לאחר התאונה ומאילו פגיעות סבל. מצב זה יאפשר לחברת הביטוח לטעון שהחוסר בתיעוד רפואי רלוונטי, מוכיח שהפגיעה כלל לא הייתה  או שהייתה מזערית ביותר.

  1. סמוך למועד התאונה, יש לשלוח (מומלץ באמצעות עו"ד) טופס הודעה על תאונה לחברת הביטוח, עם העתקים של כל המסמכים שאספתם, כולל ההודעה מהמשטרה, צילומי המקום ופרטים מזהים של עדי הראייה.

עו"ד שמתמחה בתאונות דרכים יסייע לכם בהתנהלות מול חברת הביטוח, ויוכל אף להתמודד מולה בהמשך, במקרה הצורך, בבית המשפט, ולסתור את טענותיה.

חוקרים מטעם חברת הביטוח

חברת הביטוח תרצה לחקור את נסיבות האירוע, ולא תזדרז לשלם לכם פיצויים.

איך חברת הביטוח תחקור את נסיבות האירוע? פעולה אחת שחשוב שתדעו שחברת הביטוח, ככל הנראה, תנקוט אותה היא – שליחת חוקר גלוי או סמוי לבדיקת אמיתות טענותיכם.

החוקרים מטעם חברת הביטוח בדרך כלל מקליטים או מתעדים את השיחה מבלי שהנפגע ידע על כך, ובהמשך משתמשים במה שאמר בבית המשפט, לעתים תוך כדי עיוות הדברים.

על כן, מומלץ להמנע מקשר עם חוקרי ביטוח, לא להכניסם הביתה ולא לענות על שאלותיהם, גם אם נראה לכם שהתשובות לא יוכלו להזיק לכם.

בנוסף, חשוב להיות ערניים בנוגע למעקבים שנערכים על ידי חוקרים מטעם חב' הביטוח ולדאוג לעדכן את בני משפחתכם בנוגע לכך, שכן לעיתים החוקרים מנסים להשיג מידע גם דרכם.

טיפ חשוב: לא כדאי להזדרז ולהגיע לפשרה מיידית עם חברת הביטוח. אמנם מאוד מפתה לקבל כסף באופן מיידי מחברת הביטוח, אבל ניהול מו"מ באמצעות עו"ד, יכול להוביל לקבלת סכומים הרבה יותר גבוהים ממה שהוצע לכם מלכתחילה, בנסיון להשיג עמכם פשרה.

כמו כן, לעתים שיעור הנזק מתברר רק לאחר תקופה, כך שבהתאם ההוצאות שתוציאו והפיצויים שיכסו אותן.

הסדר פשרה – פיצויים בשל תאונת דרכים בסך של 1,100,000 ש"ח

דוגמה למקרה שהסתיים בפשרה, בו נפסק פיצוי גבוה לנפגע תאונת דרכים נדון לאחרונה בבית משפט השלום בתל-אביב.

עו"ד אנג'לו ניסים גניש ייצג צעיר ממרכז הארץ, בשנות ה-20 לחייו, אשר נפגע בתאונת דרכים בשנת 2016, כאשר עמד בתחנת אוטובוס. לפתע הגיח רכב במהירות גבוהה, הנהג איבד את השליטה על הרכב, עלה על המדרכה, ופגע בו בעוצמה רבה.

הצעיר הובהל לבית החולים, כשהוא סובל מפגיעות שונות, ואושפז שם למשך כמה ימים.

עיקר הפגיעות היו פגיעות אורתופדיות ובעור, ואף נותרו לו צלקות. בגין כל הפגיעות נקבעו לו אחוזי נכות.

לאחר מו"מ שנהל עו"ד גניש מול חברת הביטוח, הוסכם לפצות את הצעיר ב-1,100,000 שקלים. בית המשפט נתן תוקף להסדר הפשרה.

 

אם כן, התנהלות נכונה לאחר תאונת דרכים וניהול נכון של ההליך מול חברת הביטוח, יכולים להוביל לפיצויים גבוהים ומשמעותיים עבור הנפגע.

Share:

מאמרים נוספים מעו"ד מומחה

עורך דין מומחה בפתח תקווה

פתח תקווה, אם המושבות, בעלת היסטוריה עשירה, ראש העירייה נכון לשנת 2019 הוא מר רמי גרינברג. העיר מונה כמעל ל- 240,000 תושבים, ומשתייכת לאזור המרכז.

ליצירת קשר עם עו"ד מומחה

Our goal is to help people in the best way possible. this is a basic principle in every case and cause for success. contact us today for a free consultation. 

Practice Areas

Newsletter

Sign up to our newsletter