חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי מומחה | עורך דין מומחה בדין הפלילי

על המשפט הפלילי – מהו המשפט הפלילי וכיצד להתמודד עם כתב אישום?

המטרה של הדין הפלילי היא לאפשר לרשויות החוק להסדיר התנהגויות לא חוקיות של אזרחי המדינה. החוק הפלילי נקרא בשם חוק העונשין והוא קובע את העונשים שיינתנו לאנשים שביצעו את העברות הפליליות כאשר כל חברה מגדירה את אותן עבירות אשר פוגעות בזכויות הבסיסיות של האדם – בביטחונו, בזכותו לשלמות הגוף, בזכותו לפרטיות, בזכותו להיות בעל נכסים וזכויות נוספות. בין העבירות הפליליות כלולות:

  • עבירות מין
  • גרימת מוות ברשלנות כתוצאה מתאונת עבודה
  • רשלנות פלילית
  • עבירות רצח
  • עבירות אלימות
  • עבירות מין
  • גידול סמים
  • עבירות של גניבה
  • ועבירות נוספות.
עורך דין פלילי מומחה למוות ברשלנות
עו"ד פלילי שחר מנדלמן

המטרות של חוק העונשין והחזקת רשות החוק במידע על ביצוע עבירה פלילית

באמצעות חוק העונשין ניתן לצור הרתעה אישית וכללית – כך שהציבור ילמד מהמקרים ומהתוצאות של ביצוע עבירה פלילית. מטרות נוספות של חוק העונשין הן: מניעה, תיקון וקבלת טיפול עד לשיקום האשם וחינוך החברה.
עצם העובדה שהאזרחים יודעים אילו התנהגויות מותרות ואילו התנהגויות אסורות ועלולות להוליך אותם אל עבר שערי בית המשפט ולהיאשם בביצוע עבירה פלילית יכולה להפחית את כמות העבירות. כאשר מחזיקה רשות החוק במידע שמעיד כי בוצעה עבירה פלילית על ידי אדם או קבוצה מגישה המדינה כתב אישום פלילי.
כתב האישום מציג את הסיבה או הסיבות להגשת כתב האישום.

בעת קבלת כתב אישום יש לפנות אל עורך דין פלילי באופן מידי

קבלת כתב אישום, תלונה במשטרה או זימון למעצר הן סיטואציות מלחיצות ביותר משום שבשלב זה צריך הנאשם לעבור חקירה משטרתית.
ברוב המקרים יהיו תוצאות החקירה קריטיות ויכריעו כיצד היא תסתיים. מכיוון ששלב החקירה כה מהותי חשוב לפנות אל עורך דין פלילי בהקדם האפשרי.
חשוב לדעת כי פנייה אל עורך דין בחירום היא זכותו המלאה של הנאשם ועל החוקרים ליידע אותו בנוגע לכך. עורך דין שמתמחה בדין הפלילי יספק ייעוץ בחקירת משטרה ויסייע לנאשם בדרכים רבות.

חשוב לדעת כי  חקירה משטרתית יכולה להסתבך בשל שיטות החקירה של חוקרי המשטרה. חוקרי המשטרה נוהגים לפעול בעורמה – לפנות אל הנאשם כאל חבר, להציע לו סיגריה, לשוחח איתו על נושאים שונים בעודם נמצאים מחוץ למשרד בו נערכת החקירה, להמציא ראיות שגורמות לנאשם להודות בהן רק כדי להפחית מעונשו, לספר לנאשם כי אדם אחר הפליל אותו, להלחיץ את הנאשם ולגרום לו לספר פרטים שלא התכוון למסור, לשחק את משחק "השוטר הרע והשוטר הטוב", לשלוח מדובב שיתחזה לאדם שנעצר ולבצע עוד שלל תחבולות.

שירות שיינתן על ידי עורך דין פלילי מנוסה יכול להיות ייעוץ לעבירות של גניבה, ייעוץ לעבירות סמים, ייעוץ לעבירות מין או ייעוץ בנוגע לכל תחום אחר והוא יוכל למנוע את המצבים הקשים הללו. עורך דין פלילי מקצועי ידריך את הנאשם כיצד יש לנהוג ומאילו סיטואציות יש להיזהר.
כמו כן, ייעץ עורך הדין לנאשם שלא לחתום על תכני החקירה במידה שהם אינם תואמים למידע שהוא נתן. מעבר לזאת יוכל עורך הדין לייעץ לנאשם שלא לעבור את החקירה במקרה שמצב בריאותו לקוי – חוקרי המשטרה עשויים לנצל את המצב הרגיש בו נמצא הנאשם ולכוון את החקירה בהתאם לאינטרסים שלהם.

קיבלתם כתב אישום? אל תתמהמהו ופנו לקבלת ייעוץ משפטי

אם קיבלתם כתב אישום, זימון למעצר או במידה שהוגשה נגדכם תלונה במשטרה תוכלו לפנות אל עו"ד פלילי ואסייע לכם לאורך כל הדרך.
הייעוץ שתקבלו ממני והליווי הצמוד יסייעו לכם לעבור את הסיטואציה המורכבת בצורה הטובה ביותר. אני מספק ייעוץ משפטי בתל אביב, ירושלים, באר שבע וחיפה וזמין עבורכם בכל עת.

Our goal is to help people in the best way possible. this is a basic principle in every case and cause for success. contact us today for a free consultation. 

Practice Areas

Newsletter

Sign up to our newsletter