חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין צבאי מומחה – פטור משירות צבאי

עורך דין צבאי פטור משירות צבאי

האם ניתן להיעזר בשירותי עורך דין על מנת לקבל פטור משירות צבאי? על רקע השיעור ההולך וגובר של צעירים אשר לא מתגייסים לצה"ל בשנים האחרונות, עולה וגוברת שאלה זו, על רקע סיבות שונות לפטור משירות צבאי. בעמוד שלפניכם נסביר כיצד האם וכיצד ניתן להיעזר בעורך דין בנושא פטור משירות צבאי, ומהם סוגי הפטורים לשירות צבאי.

האם עורך דין יכול לשחרר משירות צבאי?

שחרור מצה"ל שחרור משירות על ידי עורך דין צבאי

עורך דין צבאי, המתמחה במשפט צבאי, יכול לסייע בקבלת פטור משירות צבאי. עורך דין צבאי מתמחה מאושר על ידי צבא ההגנה לישראל לשמש כעורך דין ולייצג חיילים בשירות חובה ובקבע, לייצג מועמדים לשירות, מהשלב הראשון ועד לסיום הטיפול במקרה. ישנן מספר סיבות נפוצות יותר לקבלת פטור, בואו נמנה אותן ונראה כיצד עורך דין צבאי – פטור משירות צבאי, יכול לסייע.

שחרור מצה"ל עקב סיבות רפואיות    

פטור על רקע רפואי יכול להינתן במקרים בהם מצב רפואי מסוים אינו מאפשר שירות צבאי בשום אופן. על מנת לקבל את הפטור הזה יש לעבור מספר בדיקות אצל רופאים שונים, ולעמוד מול ועדה רפואית, אשר כוללת אנשי מקצוע, ותפקידה בסופו של דבר לקבוע, האם יינתן שחרור מצה"ל עקב סיבות רפואיות, או לא. במקרה של פטור רפואי, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי. סיוע של איש מקצוע מנוסה אשר מכיר את החוק לסעיפיו, בוודאי יכול לסייע לקבל את הפטור מהר יותר, ועם מינימום עיכובים.

 

 

ליצירת קשר עם עורך דין צבאי מומחה

[pojo-form id="3010"]

 

פטור מטעמי דת

פטור מטעמי דת או מצפון הוא פטור שמתייחס לשחרור משירות צבאי מטעמי דת או מצפון. הבדיקה דורשת לעבור ועדה מיוחדת. בעקבות כל סערת חוק הגיוס, קבלת פטור מטעמי דת הפכה להיות קשה יותר, אנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין צבאי – פטור משירות צבאי, לפני שנכנסים לתהליך זה.

 

פטור על רקע נפשי

הפטור המוכר ביותר הוא פטור על רקע נפשי, הידוע גם כ"פרופיל 21", שהוא הפרופיל אשר מקבל מועמד לשירות שקיבל פטור על רקע נפשי או בריאותי. פטור נפשי יכול להינתן למועמדים שטרם התגייסו, או לחיילים בשירות סדיר, אשר מצבם הנפשי עלול להוות בעיה בשירותם הצבאי הנוכחי או העתידי.

 

בעיות נפשיות אשר בגינן ניתן לקבל פטור נפשי מהצבא יכולות להיות חרדות, דיכאון, סכיזופרניה או מחלת נפש / רוח אחרת, התמכרות לסמים ועוד. על מנת לקבל פטור על רקע נפשי, יש להיבדק מול קצין בריאות הנפש, ופסיכיאטר צבאי, ולאחר מכן לוועדה רפואית אשר קובעת את קבלת הפטור או אי קבלתו.

עורך דין צבאי, פטור משירות צבאי, יכול לסייע במקרים של בקשה לפטור על רקע נפשי, בעיקר מכיוון שמדובר בתחום שאינו שחור ולבן. חשוב להבין, על תעודת הפטור לא מצוין מידע בגין מה ניתן הפטור, וחשוב להוסיף כי ישנו חוק אשר אוסר אפליה על רקע שחרור משירות צבאי.

בנות אשר מקיימות אורח חיים דתי או שמשפחתן מקיימת אורח חיים דתי, והגיוס לצה"ל יכול לפגוע בערכי המשפחה, יכולות להגיש בקשה לקבלת פטור משירות צבאי על רקע דתי.

לאור השינויים בחוק לגבי השירות הצבאי ומסלולי הפטור, אנו ממליצים לקבל ייעוץ משפטי, על מנת לפעול נכון ולשפר את הסיכוי לקבלת הפטור, מכל סיבה שהיא.

Share:

מאמרים נוספים מעו"ד מומחה

עורך דין מומחה בפתח תקווה

פתח תקווה, אם המושבות, בעלת היסטוריה עשירה, ראש העירייה נכון לשנת 2019 הוא מר רמי גרינברג. העיר מונה כמעל ל- 240,000 תושבים, ומשתייכת לאזור המרכז.

ליצירת קשר עם עו"ד מומחה

Our goal is to help people in the best way possible. this is a basic principle in every case and cause for success. contact us today for a free consultation. 

Practice Areas

Newsletter

Sign up to our newsletter