חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין מומחה לתביעת מעסיק על אי תשלום פנסיה

עורך דין מומחה

תביעת מעסיק על אי תשלום פנסיה

תשלום פנסיה היא אחת מחובותיו הבסיסיות של מעסיק. היה ולא שילם – עובד יכול להגיש נגדו תביעה.

זאת על פי ההרחבה לחוק ההסכמים הקיבוציים משנת 1957 שהתקבלה בשנת 2008 ,ולפיה מעסיקים חויבו להפריש פנסיה לכלל העובדים, ללא תלות בשום הסכם או הגדרה מיוחדים מולם.

בשנת 2016 היתה הרחבה נוספת של החוק, ולפיה שיעורי ההפקדה לפנסיה הועלו ל-6% מהעובד ו-6.5% מהמעסיק. על פי החוק, העובדים רשאים לבחור את סוג הביטוח הפנסיוני שיהיה להם, כמו גם את חברת הביטוח שבה ינוהלו קרנות ההשתלמות או ביטוח המנהלים שלהם.

החל ממתי זכאי עובד להפרשת פנסיה?

עובד שהתחיל את העבודה במקום חדש מבלי שהיה לו ביטוח פנסיוני קודם – יצטרך להמתין כמה חודשים עד שהמעסיק יתחיל להפריש לו כספים לקרן הפנסיה.

לעומת זאת, עובד שהתחיל לעבוד במקום חדש וכבר צבר זכויות פנסיוניות במקום העבודה הקודם – יישמר לו רצף פנסיוני והוא יהיה זכאי לפנסיה כבר מיום עבודתו הראשון

(התשלום הראשון יועבר אמנם אחרי שלושה חודשי עבודה, אולם הוא יופרש רטרואקטיבית ויכסה את החודשים שחלפו מיום תחילת העבודה). 

לבדיקת זכאות ויעוץ עקב הלנת שכר פנסיה

המעביד לא מפריש לפנסיה? הזכויות הפנסיוניות יכולות לפוג

אם המעסיק לא מבצע הפרשה לפנסיה לאורך זמן, העובד עלול לאבד את הזכויות הפנסיוניות המגיעות לו.

כמו כן, עובד שלא היה מודע לכך שלא הופרשו לו כספי פנסיה יכול להיתקל בקשיים לגבות את הכספים המגיעים לו אם החברה בה עבד נסגרה. 

אז מה צריך לעשות?

על מנת שעובד לא יהיה מופתע לגלות שלא הופרשו לו כספי פנסיה אחרי עבודה בחברה במשך תקופה ארוכה, כדאי לעקוב מדי חודש אחרי תלוש המשכורת ולוודא שההפרשות לפנסיה אכן בוצעו. אם עובד מגלה שלא מופרשים לו דמי פנסיה, עליו להציג את הנתונים לאחראי הכספים בארגון ולברר את העניין. אם מתגלה שהדבר נעשה בתום לב – יש לדרוש החזר רטרואקטיבי. אם הניסיון לדרוש את הכספים לא צלח – העובד יכול להגיש תביעת מעסיק על אי תשלום פנסיה לבית הדין לענייני עבודה.

המשפטנים לשירותכם 

אנחנו באתר המשפטנים מתמחים בתחום של דיני עבודה ומייצגים עובדים ומעסיקים בנושאים משפטיים תוך ליווי מקצועי לאורך כל הדרך. במהלך שנות עבודתנו ייצגנו עובדים רבים וסייענו להם בהגשת תביעת מעסיק על אי תשלום פנסיה ובייצוג בבית המשפט. 

חושבים שהמעסיק לא מפריש לכם כספים לקרן הפנסיה שלכם? יש לכם שאלות נוספות בנושא? אתם מוזמנים לפנות אלינו טלפונית או דרך האתר ונשמח לספק לכם ייעוץ משפטי. 

Share:

מאמרים נוספים מעו"ד מומחה

עורך דין מומחה בפתח תקווה

פתח תקווה, אם המושבות, בעלת היסטוריה עשירה, ראש העירייה נכון לשנת 2019 הוא מר רמי גרינברג. העיר מונה כמעל ל- 240,000 תושבים, ומשתייכת לאזור המרכז.

ליצירת קשר עם עו"ד מומחה

Our goal is to help people in the best way possible. this is a basic principle in every case and cause for success. contact us today for a free consultation. 

Practice Areas

Newsletter

Sign up to our newsletter